مقاله ویزای هنرمندان اتریش

Niederlassungsbewilligung – Künstler

اتریش بواسطه بستر و تاریخ هنری خود جزو محدود کشورهاییست که برای هنرمندان بطور جداگانه ویزای کار تحت عنوان ویزا هنرمندی صادر میکند. موتسارت، یوهان اشتراوس، گوستاو کلیمت، فریدنس رایش هوندرت واسر و بسیاری دیگر در این کشور متولد و شکوفا شده اند. شرایط و نحوه درخواست این ویزا بسیار شبیه ویزا کار اتریش میباشد ولی پروسه و مدت زمان آن ساده تر و سریعتر است. برای آشنایی و شناخت بیشتر کشور اتریش تمامی اطلاعات مورد نیاز و کاربردی در صفحه اصلی کشور اتریش قابل دسترس میباشد.

توجه فرمایید تمامی مطالب این مقاله توسط وکلای تیم مای ویزا پلاس تهیه و ترجمه شده است و از نوشتن هرگونه مطالب اضافی و بی فایده خود داری شده است. آنچه را که شما نیاز دارید در این مقاله خواهید یافت.

تعریف و بررسی ویزا هنرمندان اتریش Update 2020

ویزا هنرمندان اتریش به دو صورت برای افراد واجد شرایط صادر میشود:

  • کارمندی از طریق استخدام
  • خود اشتغالی از طریق عقد قرارداد

فرد برای اقدام و دریافت ویزا هنرمندان اتریش میبایست از تجربه و سوابق کاری هنری کافی برخوردار باشد و همچنین ثابت نماید که از طریق آن درامد داشته است. ویزای هنرمندان اتریش غالبا برای شش ماه صادر میشود و فرد این فرصت را دارد که بصورت حضوری و در محل اقدام به عقد قرارداد با طرف اتریشی و یا به استخدام شرکت اتریشی درآید. پس از آنکه فرد در این مدت شش ماهه توانست ثابت کند که درامد داشته و همچنین در آینده از عهده هزینه های خود بر خواهد آمد، اداره اقامت ویزای یک ساله و سپس دو ساله خواهد نمود.

درصورت آمادگی و اقدام برای این نوع ویزا لطفا به قسمت انواع ویزا ، ویزا هنرمندان اتریش مراجعه نمایید.
قدم به قدم نحوه درخواست این نوع ویزا با روشی بسیار ساده برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

مای ویزا پلاس مبتکر مهاجرت بدون واسطه میباشد.

چنانچه بعد از مطالعه این صفحه، سوالی در خصوص اقامت دانشجویی اتریش داشتید، مشاورین مای ویزا پلاس همه روزه بطور رایگان پاسخگو شما خواهند بود.

مشاوره رایگان
شرایط کلی و بررسی مهمترین مدارک موردنیاز
  • اثبات تخصص هنری

برای اثبات فعالیت های هنری درخصوص خوداشتغالی، گواهی های دوره های تخصصی آموزشی، مدارک سوابق کاری در گذشته، قرارداد های نمایشگاه ها، گالری، تیاتر، کنسرت و هر فعالیتی در حوزه های هنری مورد نیاز میباشد. درخصوص افرادی که تمایل به استخدام در یک شرکت اتریشی دارند، سابقه اشتغال، بیمه و فیش حقوقی یکسال گذشته ضروری میباشد. بطور کلی شایستگی فرد از طریق دارا بودن سابقه هنری و کسب درامد از آن طریق محرز میشود.

  • فرم درخواست روادید

برای دانلود فرم و راهنمای ویزا توریستی اتریش به صفحه ویزا هنرمندان اتریش  مراجعه نمایید.

  • سند ملکی و یا قرارداد اجاره منزل در اتریش

در این روش ویزا نیز مانند سایر انواع ویزا ، فرد برای درخواست آن ملزم به ارایه قرارداد اجاره و معرفی محل اقامت خود در کشور اتریش میباشد و اجاره نامه جزو مدارک مورد نیاز برای مصاحبه سفارت میباشد.
به جهت اخذ قرارداد اجاره اتریشی، وارد بخش خرید و اجاره ملک شوید و درخواست خود را ارسال نمایید. همکاران ما در بخش املاک مای ویزا پلاس در اصراع وقت بهترین موارد را با مناسبترین قیمت ها پیشنهاد خواهند کرد.

  • بیمه نامه اتریشی

افراد برای مهاجرت به اکثر کشورهای دنیا نیاز به داشتن بیمه سلامت میباشند و این امر بخشی از قوانین اخذ ویزا میباشد. در قسمت بیمه میتوانید فرم درخواست بیمه را تکمیل نموده و بخش بیمه مای ویزا پلاس در اولین فرصت، اقدام به اخذ قرارداد بیمه با کمترین هزینه و متناسب با شرایط شما مینماید.
شرکت های بیمه طرف حساب ما از بزرگترین و معروف ترین ها در جهان هستند و مای ویزا پلاس گارانتی میکند که تمامی قراردادهای بیمه مورد تایید سفارت خانه ها قرار خواهند گرفت.

  • مدارکی دال بر تأمین مخارج زندگی و ارایه تمکن مالی

فرد بایستی مدارک کافی برای اثبات داشتن درامد و وضعیت مالی مستمر خود داشته باشد. بطور مثال فیش حقوقی رسمی به همراه بیمه، سند ملکی و یا حساب بانکی(پول نقد).

  • مدرک زبان آلمانی سطح A1 

سطح A1 اولین سطح زبان آلمانی میباشد و مدرک زبان شما نباید بیشتر از یک سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد. مدارک زبان مورد تایید سفارت و دانشگاه عبارتند از :
• دیپلم زبان آلمانی اتریش ÖSD
• موسسه گوته Goethe
• ادغام فدرال اتریش ÖIF
• تست زبان telc

برای دریافت لیست کلی مدارک مورد نیاز و آموزش قدم به قدم نحوه درخواست ویزا، به صفحه ویزا هنرمندان اتریش  مراجعه نمایید

رفع ابهام و توضیحات تکمیلی در خصوص درخواست ویزا هنرمندان اتریش

رفع ابهام

افراد متقاضی ویزا هنرمندان اتریش، برای به همراه داشتن همسر و فرزندان خود می بایست برای هریک از همراهان بطور جداگانه درخواست مصاحبه و تمکن مالی در نظر بگیرد. بدین صورت که ابتدا فرد درخواست ویزا هنرمندان مینماید و پس موافقت و صدور ویزا ، میتواند نسبت به مهاجرت و اخذ ویزا همراه برای خانواده درجه یک (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) خود اقدام نماید.

رفع ابهام ۱- در خصوص اثبات منابع مالی، حساب و پرینت بانکی متعلق به شما است و هیچ مبلغی در کل پروسه به حساب شخص یا موسسه واسطه ای نباید واریز گردد.

رفع ابهام ۲- اگر حسابی دارید که درامد و یا حقوق شما به آن حساب واریز میشود، بهتر است آن حساب را معرفی نمایید. 

رفع ابهام ۳- برای درخواست ویزای هنرمندان اتریش نیاز به ارایه حداقل مدرک زبان A1 میباشد.

رفع ابهام ۴- اثبات توان مالی شما به جهت تمکن مالی میتواند از طریق فیش حقوقی، اجاره نامه ای که نشان دهد شما خانه و یا مغازه ای را اجاره داده اید و ماهیانه رقمی را دریافت میکنید و نیز سود سپرده بانکی صورت میگیرد.

رفع ابهام ۵- فرد متعهل موظف است، تمکن مالی برای کل اعضاء خانواده ارایه دهد

رفع ابهام ۶- خرید و سرمایه گذاری سهام و ارز های دیجیتال(بیت کوین) نمیتوانند به شما کمکی بکنند.

رفع ابهام ۷- فراموش نکنید اگر شما سپرده بانکی دارید باید مدارک کافی برای چگونگی بدست آوردن آن را نیز به سفارت ارایه دهید اما نیاز به ترجمه آن نیست. بطور مثال مدارک خرید و فروش املاک، قراردادهای پیمانکاری، ارث و …

رفع ابهام ۸- چنانچه فرد نتواند مدارک و پشتوانه مالی کافی ارایه دهد، این امر از طریق معرفی فردی به عنوان ساپورتر امکان پذیر میباشد.

رفع ابهام ۹- اظهار نامه تعهد ساپورتر: در این اظهارنامه، ساپورتر متعهد میشود پرداخت تمام هزینه هایی را که ممکن است فرد برای درخواست ویزا و زندگی ونیز چنانچه هزینه یا بدهی به شرکت یا نهاد های عمومی داشته باشد را به عهده بگیرد حتی اگر مدت اقامت فرد به پایان رسیده باشد.

نکات تکمیلی

اخذ ویزا هنرمندان اتریش، فرصتی بسیار مناسب و امن برای مهاجرت هنرمندان میباشد.

  • نکته تکمیلی ۱- شخص در این روش اجازه اشتغال تمام وقت خواهد داشت. هفته ای ۴۰ ساعت به عنوان کارمند و به عنوان سرمایه گذار یا از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار فعال در هر زمینه ای در کشور اتریش محدودیتی ندارد.
  • نکته تکمیلی ۲- فرد میتواند در بازار سهام اروپا نیز سرمایه گذاری کند و یا ملک خریداری نموده و اجاره دهد و یا حتی به عنوان سرمایه گذار یک بزینس آماده را خریداری کند و نیز شخصا مدیریت نماید.
  • نکته تکمیلی ۳- اقامت یک فرد نبایستی به نظم عمومی و امنیت اجتماعی این کشور آسیب برساند. هرگونه ارتباط یا مشارکتی در فعالیت های تروریستی و خلاف امنیت و قوانین این کشور موجبات پیگرد قانونی و دیپورت فوری فرد را فراهم میسازد.
  • نکته تکمیلی ۴- برای تمدید و یا تغییر عنوان اقامت خود در کشور اتریش (از سال دوم به بعد) باید سه ماه قبل از انقضا اقامت خود، برای تمدید آن درخواست دهید و تا زمانی که در مورد درخواست شما برای صدور اقامت جدید تصمیمی گرفته نشده‌ باشد، اقامت شما قانونی میباشد. حتی اگر مجوز اقامت فعلی شما در این مدت منقضی شود.
  • نکته تکمیلی ۵- هنرمندانی که تحت قانون استخدام ملیت های خارجی قرار میگیرند، عموما برای شروع اشتغال به مجوز اشتغال از اداره کار نیاز دارند.
  • نکته تکمیلی ۶- مخالفت و یا ریجکت شدن ویزا از جانب سفارت امر عجیبی نیست و عموما فرد فرصت اعتراض و دفاع خواهد داشت. درصورت مخالفت با ویزای هنرمندان، سفارت از طریق نامه رسمی یا ایمیل فرد را از دلایل ریجکتی خود مطلع می سازد. شما میتوانید با داشتن آن نامه به مخالفت با ویزای هنرمندی اتریش خود اعتراض کنید.

عوامل رایج و کلی ریجکتی ویزا عبارتند از :

  • عدم ارایه سوابق هنری کافی و اثبات تخصص هنری
  • قانع نشدن و عدم اطمینان افسر ویزا به هدف فرد از مهاجرت به اتریش
  • ناقص بودن و یا ناکافی بودن مدارک ارایه شده
  •  درج و نوشتن اطلاعات نادرست در تکمیل فرم ها
  • عدم ارایه مدارک مالی مناسب جهت مهاجرت و اقامت
امتیازات و ویژگی های ویزای هنرمندان اتریش 
  • فرصتی عالی برای مهاجرت و اقامت در یکی از بهترین کشورهای دنیا
  • امکان تمدید آسان ویزای هنرمندان اتریش برای سال های دوم به بعد
  • راهیابی و معرفی به شرکت ها و گروه های هنری بین المللی پس از کسب تجربه
  • امکان سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک و تجارت

افراد زیر از پرداخت هزینه ی ویزا معاف اند:

  • بچه های زیر ۶ سال،
  • هنرجویان، دانش‌آموزان و شرکت کنندگان در دوره های مطالعاتی تکمیلی بعد فارغ التحصیلی و معلمانی که تمایل به شرکت در برنامه های آموزشی و مطالعاتی دارند،
  • محققان کشور های غیر اروپایی که درخواست ویزا کوتاه مدت برای تحقیقات و یا مطالعات علمی میدهند.
  • نمایندگان سازمان خیریه به قصد برگزاری سمینار، کنفرانس، رویداد های ورزشی، فرهنگی یا آموزشی که توسط خیریه ها برگزار میشود.

هزینه ی ویزا یک هزینه ی غیر قابل استرداد است. حتی اگر با درخواست ویزا مخالفت و ریجکت شود.

مطلب پایانی

سفارت اتریش، معمولا به صورت کتبی و ارسال ایمیل، فرد را از نتیجه درخواست ویزای هنرمندان اتریش مطلع میسازد. درصورت موافقت و صدور ویزا، فرد سه ماه فرصت دارد وارد کشور اتریش شده و نسبت به دریافت اقامت شش ماهه خود اقدام نماید.

نتیجه گیری

  • فرصتی بسیار مناسب برای مهاجرت امن هنرمندان
  • صدور ویزا همراه برای اعضای خانواده درجه یک
  • سریع بودن پروسه و اخذ ویزا برای اقامت در حوزه شنگن
  • امکان سرمایه گذاری و اخذ قرارداد های تجاری، خرید ملک و اجاره یا فروش آن

آموزش قدم به قدم درخواست آنلاین ویزا هنرمندان اتریش  تیم مای ویزا پلاس به همراه مشاوره و پیشتیبانی کاملا رایگان، برای اولین بار به عنوان مبتکر مهاجرت بدون واسطه ، هزینه های مهاجرت شما عزیزان را تا حدود ۵۰ برابر کاهش داده است و مهمتر از آنکه شما خود، امورات خود را در دست خواهید گرفت و مستقیما و بدون هیچ گونه واسطه ای با اداره اقامت در ارتباط خواهید بود.

وکلای تیم مای ویزا پلاس همه روزه برای انجام امورات حقوقی، بانکی و دفترخانه، در بیش از ۲۵ کشور دنیا پذیرای شما خواهند بود.

محصول ما

ما را دنبال کنید